MosKOU

Brrrr, om even goed te beginnen en Moskou samen te vatten. Wat is het hier koud!! Maar laten we beginnen bij het begin. Afscheid nemen op Dusseldorf. Met een heel afscheidscommite was dit niet eenvoudig. Gelukkig waren na het opstijgen de tranen snel gedroogd en kregen de goede kriebels de overhand. Aangekomen in Moskou door een echte, niet-engels sprekende Rus door de files geloodst en afgezet bij een supermooi Hotel. Snel wat eten gezocht, wat neit eenvoudig blijkt met nergens engels, of engels-sprekende mensen. Vergeleken met hun spreek ik vloeiend engels. Het oefenen/opkrikken van mijn engels gaat hier dus nog niet echt lukken. Wat je ook zegt, ze kijken je met een rare, vragende blik aan. De dagen in Moskou zijn wel voorbij gevlogen. We hebben de kou getrotseerd en veel van de stad gezien. Redelijk wat verdwaald (uiteraard) maar met de metro kwamen we vaak toch weer op de goede plek. Ook als we niet verdwaalde kon ergens komen nog best moeilijk zijn. Zo hebben we minstens 10min. gezocht naar een plek om een grote, drukke weg over te steken. Deze poging hebben we maar gestaakt, en na een paar onnuttige metroritten en een uur later zijn we toch op die plek aangekomen.. Geduld is een schone zaak. Verder zijn jullie vast benieuwd of ik de kou aanon. Nou dat was niet eenvoudig. Het is hier echt koud. InNederland zou ik waarschijnlijk he thuis niet uitkomen als het zo koud was. Of alleen om naar de auto/de bus te rennen. Gelukkig heb ik warme kleren, maar mijn billen en mijn gezicht hadden het soms wel erg zwaar. Als ik helemaal verkleumt was heb ik Tim snel meegesleurd naar een metrostation of naar een winkelcentrum, om even op te warmen. Het is hier binnen overal bijna 25 graden, dus dan warm je ook wel op! Vanavond gaan we de trein in, ik ben enorm benieuwd hoe dat zal zijn en wat voor coupegenoten we hebben! Maar ik heb wel zin om een paar dagen lekker niks te hoeven doen. Lekker een boekje lezen, naar buiten staren en veel Boonanza spelen met Tim. Zo dat was het verhaaltje weer. Voor de geinteresseerde; Tim zijn blog is: op-naar-het-oosten.reismee.nl

Reacties

Reacties

Gert-Jan

Lotte en Tim, hele goede treinreis!

Renate

He Lotte en Tim,

leuk om te lezen, ik ga proberen om jullie de komende maanden in de gaten te houden. Veel plezier er geniet ervan!

Aniek

Lot, wat leuk om te lezen! Ik heb diep respect voor het trotseren van die kou ;) Ik bleef in NL al binnen haha. Die drie dagen zijn dus omgevlogen! Hoop dat jullie ook een beetje leuke coupe-genoten hebben en vooral dat ze niet te hard snurken ;) Veel succes met boonanza, en ik heb al zin in je volgende verhaaltje!
Liefs

Marielle

Brrr, ziet er koud uit!! Leuk om je te lezen en ik wens jullie een hele goede fijne treinreis! Weer mooie foto's maken hoor!

Andy

We zitten al helemaal in jullie verhalen en reizen gewoon mee. Hup hup de trein in en op naar het paardrijden, hondensleeen, Jak eten (jakkes) en Koemis drinken.
Fijne rit.

Liefs Andy

Yteke

Lot, wat leuk om te lezen! En wat een kou zeg, maar gelukkig zien jullie er op de foto's lekker warm aangekleed uit=) Veel plezier in de trein. xx

Lisa

Oo Moskou ziet er echt gaaf uit zo op de foto's! Heb ook de foto's bij tim bekeken. Dapper dat jullie de kou hebben getrotseerd!!
Succes met de lange treinreis!
x Lisa (Toemen)

Anny

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ik zag op de foto,s dat je je ski broek nog niet aan had, maar dat zal in Irkutsk wel nodig zijn. Goede trein reis. Kusje

Anja

Hoi, Lotte
wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.
Fijne treinreis gewenst, en ik kijk al uit naar het volgende bericht.
Groetjes Anja

Nirina

Woei het ziet er ook wel heeeeel koud uit! Heel veel succes met de lange treinreis! xxx

Martin

Super gaaf om te lezen Lotte. En ach, aan die kou wen je misschien nog wel... en op de voorspellingen voor Irkoetsk zijn maar -2 richting het eind van de week, dus dat valt alles mee :)
Veel plezier in de trein, vergeet je noodles/thee niet en het uitzicht aan de achterkant van de trein :)

Simone

Leuk dat we het vanuit hier allemaal kunnen bijhouden!! heel veel plezier in de trein en we lezen het wel weer denk ik :)
xSimone

Eline

Hey Lot,
Altijd bijzonder om weer wat verhaaltjes en plaatjes te zien (leeft de reis ook voor ons thuisblijvers een beetje) ik wens je een goed vervolg van je reis!

x

Jeffrey

Godrmutski Lotski eh Timski

Brrrrrrrr.....Frieje frieje kalti kalti!
veel plezier in deze geweldige ervaring , blijf foto's sturen en we blijven je volgen. kijk wel un bietje uit want ik weet niet of die russen en nepalezen wel een ehboski of bhvski hebben. haha

groeten jeffrey en carin

Jessica

Lotte en Tim! Nog gefeliciteerd met jullie jubileum!!!;) 5 jaar was het toch? Heb het even opgezocht en dat heet een 'houten' jubileum(maar volgens mij is dat alleen voor als je getrouwd bent). Te gek he, haha;).
Jullie foto's zien er super uit! Hoop dat de treinreis ook mee is gevallen en jullie veel moois gezien hebben! Super leuk om alles te lezen. Liefs!

Manon Petersen

Hoi Lotje,

wat leuk om die foto's te zien. Vergeleken met daar kan je hier sneeuwballen gooien in bikini en het nog niet koud hebben volgens mij. Jullie zitten nu in de trein, geniet er lekker van en op naar het volgende verhaal!!

Liefs,

Manon

jeffrey

ALAAAAAAAAAAFFF !!!

Ans Neggers

Hoi Lotte en Tim,

goede reis en veel plezier samen en super leuk dat we jullie zo kunnen volgen, geniet er van!!! maar dat gaat zeker lukken.

grt. uit Oostelbeers van : Anoek-Marijn, Jeroen, Manon,Sjaak en Ans

Wilma Rooijakkers

Hey Lotte en Tim
Heel veel geluk en plezier op je reis.
Het is erg leuk om je een beetje te volgen.
Fam. Rooijakkers Oostelbeers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!