Transsiberie Express & Irkutsk

Bedankt voor alle reacties! Erg leuk om te lezen.
Na het grote animo bedacht om maar snel te volgen met het nieuwe verhaaltje.
Het eerste deel van de reis is namelijk al voorbij, vanavond vertrekken we weer met de trein en dan rijden we morgen Rusland uit en Mongolie in.

Afgelopen maandag zijn we in Moskou de trein ingestapt, om daar de volgende 4 nachten en 3 dagen te blijven. Dit was in eerste instantie toch wel schrikken; het was echt heeeel klein!! Met nog 2 russen moesten we zo'n 4 vierkante meter delen.. Met onze grote backpacks en de tassen van de 2 russen was het op het begin propvol en erg onhandig. Gelukkig was het voor de Russen routine en die hadden in no time hun plekkie op orde. Toen ook wij een beetje geinstalleerd waren viel het eigenlijk hartstikke mee met de ruimte. De Russen waren wel een beetje vies.. vooral het gesmek en het gesnurk van de mannelijke Rus vielen bij mij niet echt in de smaak. Maar bij een wandeling door de trein tot de conclusie gekomen dat onze Russen wel meevielen, wat stonken die andere coupes vol Russen zeg! 'Onze' Russen maakte na twee nachten plaast voor een nieuwe Rus, die ondanks geen woord engels te kunnen het erg leuk vond om met ons te communiceren. Daar hebben we wel om/mee gelachen. De laatste dag was er een zwitsers meisje, de eerste toerist! Die is ook met onze transfer mee naar dezelfde chalet bij het Baikalmeer gegaan.

Dan het Bakialmeer, in een plaatsje bij Irkutsk. Wat was dit mooi zeg!!!
Na onze transfer ben ik eerst even in bed gedoken, ik was niet echt lekker. Gelukkig 's middags weer wat fitter zodat ik met Tim mee kon het meer op. Helemaal bevroren en vol sneeuw was dit een plaatje, wat je op de foto's wel zult zien.

Tim was 's ochtends op onderzoek uitgeweest en had al gevonden waar we konden hondensleen. Dus na de wandeling over het meer zijn we daar naartoe gegaan. Wat is dat leuk zeg!! We moesten omstebeurd achterop de slee op een soort ski's gaan staan en gingen 5km sleeen. Dit duurde ongeveer 15/20min. Na een snelle start was de rest van de rit redelijk relaxt, maar het waren smalle paden en degene die stond (wij dus) moesten sturen en dat viel nog best tegen!

Vanochtend zijn we weer opgehaald bij ons chalet en heeft de vrouw ons goed geholpen; onze bagage ligt al bewaakt bij het station, zodat we ons vandaag zonder al te veel spullen ons in Irkutsk kunnen vermaken. Met een kaartje en tips voor leuke restaurants en cafes gaat dit vermaken prima.

Geniet van de foto's!
En voor de brabanders (die er van houden); Geniet van Carnaval!
(Ik vind het stiekem toch wel een klein beetje jammer dat ik dat moet missen dit jaar...)

Reacties

Reacties

Gerard

Met groot genoegen gelezen. Wat een fijne avonturen en wacht maar eens tot je in Mongolie bent voordat je de geur van de Rus als onsmakelijk bestempeld. Have fun samen.

Anny

Wat een mooie foto,s. Ja ze zullen je missen met de carnaval. Jij viert je "feestje" maar met Tim. Misschien een polonaise door de trein? Kusje

Froukje

Wat een leuk verhaal! Geniet ervan daar! xx

Eline

Het klinkt allemaal erg spannend! Fijn dat alles goed verloopt :)

ijda

Wat een geweldige reis maken jullie. Ik geniet van je verhalen. Wij zijn net terug uit Bali en Singapore, het was er 32 graden celsius, wel even iets anders dus dan de ontberingen die jullie lijden.
Waar ik benieuwd naar ben: hoe ziet de w.c. in de trein eruit? Misschien een gekke vraag, maar ik fotografeer al jaren w.c.'s die er op de een of andere manier uitspringen, vandaar mijn interesse.
In Beijing moeten jullie beslist de Verboden Stad bezoeken, heel erg de moeite waard. En de Chinese muur natuurlijk, maar dat waren jullie al van plan. Ik heb twee keer een stuk muur beklommen, o.a. het hoogste punt, en mag mezelf nu een Held van het Chinese volk noemen (op gezag van Mao, nadat hijzelf dit stuk muur beklommen had).
Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Hele fijne tijd, groeten van IJda

ans

Heej lotje en dat we jullie missen zowiezo en met carnaval,geen indrinken en eten bij ons,sàaaaaai. Maar ons kamp komt morgen eten na het carnavallen dus ook gezellig.verder gaat hier alles zun gangetje leuk om jullie te volgen met fotos en verhalen.met die sledehonden lijkt me echt leuk,was jij dat op die foto? Stinkende russen lijkt me niks ha ha. Doei doei

Nirina

Leuk weer om te lezen Lotte!

Marielle

Leuk je te lezen. Prachtige foto's weer en ja goed idee van je moeder....polonaise in de trein :-)

renate

he Lotte en Tim, mooie foto's en leuk verhaal

Laura

Hee lot! Lees het nu allemaal pas, veel te druk gehad met carnaval;) Heb jullie wel gemist hoor!! (en nu ik het allemaal lees weer) Het ziet er echt zo ontzettend gaaf uit allemaal, die stinkende russen lijkt me alleen een minpuntje, maar ook daar wen je aan. Ik wens jullie heel veel succes met de nieuwe stinkerds in de trein en veel plezier bij de volgende stop! Xxxxxxxxxxxxx

Monique

Carnaval voorbij, evenals de koortsgriep-zwakziekenzieligheid(?:P) die d'r achteraan kwam en dus tijd om eindelijk jou nieuwe story te lezen!:)

Wederom erg gaaf!! Beetje jammer van die vieze russen maar die mensen sporen nu eenmaal niet, kunnen ze ook niks aan doen geloof ik:P

Leuk om de foto's d'r bij te zien, super mooi:) En respect hoor! Dat jullie de kou trotseren om van alles te ondernemen. Ben heel benieuwd hoe dat paardrijden in de kou is bevallen, evenals hoe dat Tim is vergaan;)

Vanaf vandaag staat Beijing voor jullie op 't programma dus ik zou zeggen, Enjoy! En we zien de foto's en verhalen wel verschijnen!

Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!