Mongolie

Na Irkutsk was het tijd Rusland te verlaten. 's Avonds stapte we met nog een hoop (voornamelijk franse) toeristen in de trein. Toen merkte we eigenlijk pas hoe ongezellig de sfeer in Rusland is. Sinds tijden werd er geglimlacht naar je! Na een nachtje slapen werden we vroeg wakker van onze nieuwe coupe-genoten.. Twee nederlanders, die we eerder al in Irkutsk ontmoet hadden. Een avontuurlijke vader en zin. Kortom, erg gezellig! De grensovergang Rusland uit duurde erg lang. Een logistiek gewissel van wagons.. Eenmaal terug in de trein bedacht dat ik toch echt teveel thee gedronken had. En laat je nu bij grensovergangen niet naar de wc mogen.. Maar ik heb t volgehouden hoor! Eenmaal in Mongolie een helse rit naar de gertent. Wanneer je net denkt dat de gaten in de weg echt niet meer normaal zijn hobbel je al over een zandpad, waarna je een soort off-road gaat en over sneeuwplaten tussen bomen en over hobbels heen rijdt, waar we niet harder konden dan zo'n 15km per uur. Maar het was het waard. We kwamen bij een enorm aardige familie, nederlandse vader, mongoolse moeder en 3kinderen. Tot onze verrassing kon één kind erg goed nederlands. Hij wilde erg graag dat Tim hem leerde schaatsen. Na een hoop sneeuwschuiven stonden ze op een stukje ijs. Erg mooi gezicht. Naderhand kreeg ik op z'n hollands snert. Zonder enige twijfel de lekkerste die ik ooit geproeft heb! Tim als vegetarier moest het doen met overheerlijke deegsnacks. Oftewel, we zijn hier niks tekort gekomen, de vrouw kon echt heerlijk koken!! De gertent was trouwens erg mooi. Met een kacheltje je tent warm houden viel nog niet mee. Gelukkig had ik tim om s nachts het vuur aan te houden, al was het s ochtends toch wel errug afgekoelt.. Dan het paardrijden, dat was echt vet!!! Drie uur lang gereden tussen kuddes koeien en paarden door en verder hooguit soms een gertentje. Tim hield het goed vol op z'n hobbelpaard. Net toen we ons afvroegen of die paarden ook konden galopperen op van die besneeuwde weggetjes gingen we in een fikse galop! Gelukkig hield Tims paardje nog een beetje in en kon hij goed blijven zitten. Verder hebben we zelfs met de paarden over een rivier gereden om hem over te steken, gewoon over het ijs!! Echt bizar dat dat zomaar kan. Ik kan nog uren doorvertellen, maar mijn verhaal is wel weer lang genoeg. Na het gertentenavontuur zijn we nog een dagje in de lelijke hoofdstad geweest. Nu in het mooie en vooral sfeervolle en vriendelijke Beijing. Dat verhaal volgt volgende week!

Reacties

Reacties

Froukje

Wauw, wat maken jullie heerlijke dingen mee zeg! Het paardrijden klinkt heel goed en ook de gezelligheid bij het gezin!
Xx

Josje

Oohh Lot! Klinkt erg gaaf! Wat een avontuur zeg. Leuk dat jullie ook Nederlanders tegen komen.

We moeten snel skypen. Want ik mis je en wil nog veel meer veel meer verhalen horenz

Xx

Eline

Wat een wereld van verschil allemaal! tjonge, moet vast een cultuurschok zijn geweest :) wel erg bijzonder zo'n tent!

lisa

Jeetje lot, wat een mooie foto's en verhalen! Ziet er echt geweldig uit! En je boft met tim die het vuurtje aanhoudt;) geniet van je verdere reis!

Xxx

Geert

Wow Lotty, wat een enorm toffe dingen hebben jullie al gedaan. En die foto's helpen om er een goed beeld te krijgen: super mooi! Veel plezier in Beijing! x

IJda

Geweldig, fantastisch, verzin zelf maar een paar superlatieven, wat een reis! De kou lijkt me vreselijk, maar daar weegt al dat moois dat jullie zien en meemaken wel tegenop. Die beschilderde deur alleen al....
Ik vind jullie wel heel erg stoer, vrolijk paardrijden bij diepvriestemperaturen en dan ook nog door ijzige nachten heen bibberen. Ik krijg het al koud als ik de foto's zie.
Veel dank voor je foto's van de w.c.'s. Leuk dat je aan me gedacht hebt. De buitenw.c. vind ik intrigerend: waar blijft alles dat je erin deponeert? De grond is toch bevroren? De w.c. in de trein zal waarschijnlijk flink gestonken hebben, maar de vloer ziet er tenminste nog begaanbaar uit. Het kan nog veel en veel erger. Mijn w.c.-foto verzameling is ooit begonnen met de walgelijkste w.c. ooit, nooit meer geëvenaard, die bedoeld was voor het personeel van een fabriek in China. En ze hadden geen keus, er was geen andere w.c. Mensonterend.
Hele fijne tijd in Beijing!

Marielle

Geweldige reis Lotte! Leuk om je te lezen en wat een ervaringen!! Veel plezier in Beijing. XX

Ine

Hoi Lotte

Wat stoer allemaal!al die ontberingen en die kou maar".......je krijgt er iets moois voor terug.. Wat een gave foto,s jullie op die berg met die mooie jassen!we blijven jullie volgen

Liefs ine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!